Četrtek, 20. december 2018

Intervju z Romano Piskar

Več kot 30 let življenja z vrečkami

»V več kot 30-ih letih si ves čas prizadevamo, ne zgolj da smo inovativni in prvi, ampak, da sledimo trendom v svetu in potrebam, ki jih prinašajo novosti na področju izdelave vrečk,« pravi Romana Piskar, direktorica  podjetja Piskar, ki četrtino svoje proizvodnje izvozi v ZDA, Francijo, Veliko Britanijo, Grčijo, Litvo, Latvijo in Italijo. Tri desetletja po ustanovitvi pod blagovno znamko Piskar danes nastaja več kot tisoč izdelkov, Romana Piskar pa priznava, da kamorkoli gre, še vedno najprej pogleda vrečke, saj meni, da tudi izbira slednjih odraža karakter človeka.

Gospa Romana Piskar, pravite, da vrečke lahko veliko povedo o človeku, vi pa o njih vseskozi razmišljate.

Absolutno. O njih razmišljam povsod, tudi ko doma kuham. Veliko idej za nove izdelke se mi je namreč porodilo med povsem običajnimi opravili v kuhinji. Morda so ravno zato izdelki našega podjetja izjemno praktični.

Ko smo ravno pri praktičnosti, s tem se zagotovo ponašajo vaše gospodinjske vrečke v priročnem pakiranju.

Res je. Naše gospodinjske vrečke v škatlici so prava uspešnica med gospodinjami. Ko kuhamo, imamo navadno eno roko umazano, zato smo se domislili bolj praktičnega pakiranja gospodinjskih vrečk v škatlici. Praktično je predvsem zato, ker vrečko primemo z eno roko in jo potegnemo ven, z drugo roko pa nadaljujemo s kuhanjem. Tak način uporabe je higieničen, škatlico lahko  zapremo in jo vrnemo v predal, da vrečke zavarujemo pred prahom. Ta način pakiranja je primeren tudi za večjo preglednost in prepoznavnost določene velikosti vrečk v predalu.

Vaši izdelki pa niso znani le po praktičnosti ampak tudi po inovativnosti. V Sloveniji ste prvi predstavili vrečke za odpadke v roli, barvaste vrečke in dišeče vrečke. Pred devetimi leti ste med prvimi začeli izdelovati vrečke za odpadke s trakom za zapiranje, edini nudite tudi posebne vrečke za dežnike.

Verjamemo, da le nenehno napredovanje in izpopolnjevanje ponudbe prinaša uspeh. Vseskozi se dodatno izobražujemo, cenimo skupinsko delo, fleksibilnost, imamo posluh za odjemalce. Uporaba sodobne tehnologije nam omogoča kontinuirano izboljšanje kakovosti, razvoj ter iskanje novih priložnosti za dodaten preboj na trge. Ob tem bi želela izpostaviti, da smo ponosni, da smo bili med prvimi, ki smo na trg postavili okolju prijazne nosilne biorazgradljive vrečke.

Z biorazgradljivimi vrečkami ste se v podjetju Piskar prilagodili potrebam trga in novim evropskim uredbam. Od prihodnjega leta bodo v Sloveniji namreč prepovedane lahke nosilne vrečke. Katere pa so še druge prednosti biorazgradljivih vrečk?

Naše biorazgradljive vrečke so primerne za prenašanje dobrot iz mesnice, delikatese ali pekarne. Izdelane so iz rastlinskega škroba in so primerne tudi za domače komposte. Njihova glavna prednost je izredno hitra razgradnja, ki jo sproži prisotnost bioloških odpadkov, vlage in primerne temperature. Te vrečke so  odgovor, protiutež lahkim nosilnim vrečkam, ki jih bodo v prihodnosti zamenjale biorazgradljive. S tovrstnimi izdelki skušamo poudariti odgovoren odnos do okolja.

Pogosto omenjate skrb za okolje in kako pomembno je ozaveščanje uporabnikov o pravilnem ravnanju z odpadki. Kako pa se odnos do okolja kaže v vašem poslovanju?

Tudi pri proizvodnji nekaterih vrečk uporabljamo reciklirane materiale. Plastiko, če je čista, lahko velikokrat predelamo. Material zmeljemo, ponovno predelamo, ter iz njega spet naredimo folijo za nove vrečke za smeti. Tudi za svoje odpadke v veliki meri uporabljamo reciklirane vrečke, ki jih proizvedemo iz 80 odstotkov recikliranega materiala.

Ko ste pred 32 leti začeli, ste imeli na trgu 20 izdelkov. Postopoma, z nenehnim upoštevanjem trendov, pa ste svojo proizvodnjo širili in tako danes pod okriljem blagovne znamke Piskar nastaja več kot 1000 izdelkov. V čem je vaša skrivnost?

Izdelava vrečke je na prvi pogled videti enostavna, a ni tako. Za vsak nov izdelek, ki se ga odločimo proizvajati, potrebujemo ogromno časa, da osvojimo vse povezano z njim. Radi imamo take izzive, saj so vrečke naša strast.

Pripravila Mojca Vakselj.

Foto: Barbara Reya

 

Intervju je dostopen na Si21